tirsdag 6. november 2012

Slå et slag for den gode gamle boka?

Jeg leste i bloggen til Susanne der hun "slo et slag" for den gode gamle boka... Altså en bok i papirform. Jeg liker også den gode gamle boka, men er også blitt begeistret for den digitale boka. Hjemme hos oss har vi Ipad, og der har vi "stablet" en stabel med bøker. Utvalget er variert, og jammen tar det ikke store plassen heller. Når vi drar på tur, så har vi bare med oss den ENE Ipaden, som ikke veier mye, men rommer masse. Vi "blar" i boka, ser den skrevne teksten + bildene, og ikke trenger vi ekstra leselys heller...ganske genialt med andre ord :-)

3 kommentarer:

  1. Høres jo veldig fantastisk ut, men jeg må innrømme jeg er litt skeptisk. Syns selv det er veldig tungt å lese på dataskjerm, blir ikke en Ipad litt det samme? Syns du det går greit å lese på skjermen over lengre tid eller blir du sliten i øynene? Kan man få tak i alle bøker man vil på Ipaden? Hvordan er prisen når man kjøper bok til Ipad vs å kjøpe en bok/pocket bok? :)

    SvarSlett
  2. Enig med Caroline, synes det er vanskelig og slitsomt å lese på dataskjerm! Men i forhold til plass og mulighten til å ta med seg mange bøker er dette genialt :D

    SvarSlett
  3. For det meste er det bildebøker vi har på Ipaden. Noen bøker er gratis å lese, mens noen koster litt mere. De dyreste vi har kjøpt koster rundt 80 kroner. Mange av bøkene som jentene mine leser, er i tillegg lydbøker. I bil er dette genialt, for da blir det nesten som å se på film :-) Men for meg, så er det den gode gamle boka som ligger på nattbordet ;-)

    SvarSlett